Effectieve zakelijke illustraties

Gepubliceerd op 13 april 2024 om 10:16

Ongeacht je branche of niche, zul je altijd concurrentie hebben. Hoe valt jouw bedrijf op in een drukke markt? Effectieve marketing is vaak het verschil tussen succes en falen. Marketing omvat elke vorm van communicatie die jouw bedrijf heeft met je klanten en doelgroep.

Ongeacht je branche of niche, zul je altijd concurrentie hebben. Hoe valt jouw bedrijf op in een drukke markt? Effectieve marketing is vaak het verschil tussen succes en falen. Marketing omvat elke vorm van communicatie die jouw bedrijf heeft met je klanten en doelgroep. Visuele marketing wordt steeds belangrijker, omdat het rijke verhalen biedt en mensen visuele informatie beter verwerken en onthouden dan woorden. In feite is visuele marketing een manier waarop je jouw bedrijf sneller kunt laten groeien.

Elke content marketeer droomt ervan dat hun content 'viraal gaat'. En visuele content heeft een grotere kans om viral te gaan dan tekstuele content. Onderzoek bevestigd dat social media content met afbeeldingen consequent beter presteert dan alleen tekstuele content. Ze ontdekten ook dat infographics de meest gedeelde vorm van content zijn, zelfs meer dan lijsten en video's. Mensen zijn visueel ingestelde wezens. Maak hier gebruik van. Slimme bedrijven benutten op maat gemaakte illustraties in hun marketingstrategie.

Illustraties zijn meestal speelse afbeeldingen die je bedrijf vriendelijker kunnen laten overkomen en een boodschap op een meer organische manier kunnen overbrengen. Illustraties kunnen overtuigen, informeren en invloed uitoefenen op je klanten en prospects. Ze kunnen je merkboodschap verbeteren en je bedrijf helpen emoties uit te drukken.

Bedrijven gebruiken illustraties op veel verschillende manieren. Meestal zal een bedrijf een illustratie gebruiken op hun website of bedrijfspublicaties. Bijvoorbeeld een klant van mij in de Europese gezondheidssector gebruikte een illustratie om de co-creatie en samenwerking tussen entrepreneurs en ontwikkelaars te laten zien. Ze wilden een aantal personages gebruiken om die beginnende samenwerking in hun presentaties en e-mails te demonstreren.

Hun doel was om op een creatieve manier een serieuze samenwerking te laten zien.  De speelsheid is nog steeds een geweldige manier om het onderwerp gemakkelijker bespreekbaar te maken. Vooral omdat het doel is om de illustratie te gebruiken in presentaties, is het een geweldige manier om de aandacht van het publiek vast te houden door saaie dia's merkgericht en interessant te maken.

Natuurlijk zijn presentaties en e-mails niet de enige manier waarop bedrijven illustraties gebruiken. Illustraties kunnen vaak worden gezien als help-pictogrammen op websites, in verschillende grafische elementen die een bedrijf gebruikt in hun website- en productontwerp, en in verpakkingsontwerp. In feite worden op maat gemaakte illustraties vaak gezien in moderne verpakkingstrends.


Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.